آموزش دروس سوم دبیرستان  و کنکور +المپیاد
آموزش دروس سوم دبیرستان  و کنکور +المپیاد

آموزش دروس سوم دبیرستان و کنکور +المپیاد

تیزهوشان بوشهر.....

پاسخ فعالیت های کلاسی دینی سوم راهنمایی درس اول و دوم

1- به نظرشما تأخیر درنزول باران ازسوی خداوند چه نتیجه مثبتی به دنبال داشت؟

پاسخ - موجب شدمردم بفهمند همه مشکلاتشان به خاطر گناهان خودشان است. وباعث شد همگی نزد پیامبرشان بروند وتوبه کنند

2- نمونه های دیگری ازبخشندگی وگذشت خداوند رابیان کنید.

پاسخ - پذیرش توبه حربن ریاحی درحادثه کربلا - پذیرش توبه نصوح – پذیرش توبه زلیخا درداستان حضرت یوسف

3- درجامعه ای که هیچ کس حاضر به عفو وبخشش خطاهای دیگران نباشد چه انفاقی خواهد افتاد؟

پاسخ 5- به زیان خودعمل می کنند وازرحمت خداوند دورمی شوند

4-جدول زیر را مانند نمونه کامل کنید

جدول زیر راکامل کنید

مواردی که گذشت ازخطای دیگران پسندیده است

مواردی که نباید ازخطای دیگران چشم پوشی کرد.

فردخطاکار به اشتباهش پی برده است

جایی که بخشش برای دیگران بدآموزی دارد

ازانجام کارش پشیمان شده باشد

جایی که صاحب حق نباشیم

موجب خشنودی خداوند شود

گذشت ما موجب اصلاح رفتارش نشود

گذشت ما موجب اصلاح رفتارش شود

جایی که اشتباهش رانپذیرد وموجب جسارت بیشتر اوشود

فردخطاکار دیگر نخواهد آن خطا راانجام دهد

تصمیمی برای ترک آن نداشته باشد

خودت راامتحان کن (درس اول)

1- غفار یعنی چه ؟چرابه خداوند مهربان غفار می گویند؟

پاسخ 1- بسیار آمرزنده چون خداوند نه تنها خطاهای کوچک بلکه همه گناهان وحتی اشتباهات متعدد بندگانش را می آمرزد.

2- توضیح دهید گذشت ازدیگران چه فایده هایی برای ما دارد؟عفو و گذشت از خطاهای دیگران نه تنها موجب خشنودی خداوند می شود و انسان را از رحمت بیشتر بهره مند می کند بلکه همواره انسان مورد محبت و تقدیر دیگران قرار می گیرد.

درس دوم:

1- به نظرشماچه چیزی موجب زیبایی وجذابیت جهان پیرامون ما می شود؟

پاسخ 1- وجودتفاوتهای حکیمانه خداونددرزندگی ودنیا

2- درداستان چه چیزی گوزن راازخطرمرگ نجات داد؟

پاسخ2-وجوپاهای قوی وشاخ های بلندش که اوفکر می کرد عیب است ولی نمی دانست که آنها حسن وخوبی است وخدامی دانست

3- ازماجرای گوزن وطاووس چه نتیجه ای می توان گرفت؟

پاسخ3-نتیجه می گیریم درهمه حال باید شکرگزارخدابود وهرنعمتی که اوبه مامی دهد براساس حکمت است ومانمی دانیم ولی اوبرهمه چیز آگاه است به آیه 216سوره بقره هم می توان استنادکرد.

4- باکمک دوستانتان جدول زیرراکامل کنید

چیزهایی که برای ماخوشایندنیست ولی به سود ماست

چیزهایی که دوستشان داریم ولی برای مازیان آورند

ازبستری شدن دربیمارستان بدمان می آید ولی برای مالازم است

بازی کردن درهوای گرم وآفتابی یاشناکردن درمکان های خطرناک که برای ماضرردارد

ازآمپول زدن بدمان می آید ولی برای سلامتی مالازم است

رانندگی بدون گواهینامه ورعایت نکردن حق تقدم وعبورازچراغ قرمز که برای ماضرردارد

ازتحمل تشنگی وگرسنگی بدمان می آید ولی برای سلامتی مالازم است

زمان زیادی بارایانه بازی کردن که برای سلامتی مامضراست

ازبیدارشدن اول صبح بدمان می آید ولی برای ادای تکلیف ونماز بیدار می شویم وبرای ما مفیداست

پرخوری کردن وغذاهای رنگی خوردن که برای سلامتی ماضررداشته باشد

5- توضیح دهید که چراخداوندحکیم مردم رادقیقا مانند یکدیگرنیافریده است؟

پاسخ5-چون انتظارخداوندازانسان ها یکسان نیست وظیفه هرفردنزدپروردگارش متناسب نعمت ها وتوانایی هایی است که دراختیار دارد واگرهمه مانند هم بودند کسی جرمی می کرد تشخیص قاتل مشکل می شد شناسایی افرادغیرممکن می شد زمینه بی عدالتی فراهم می شد وخداوندبابی عدالتی ونظم مخالف است.

6- دوبرادرراتصورکنید که یکی باهوش تر ازدیگری است.آیامی توانیم بگوییم آفرینش آن دوعادلانه نبوده؟چرا؟

پاسخ6-خیر – چون بایدبدانیم که خداوند ازهرکس به اندازه توانایی اش تکلیف می خواهد. مثلا اگریک نفر نابینا بدنیا بیاید تکلیف وانتظارازاو بایک فردسالم فرق می کند ومطمئنا خداوند اگرنعمتی رااز کسی بگیرد وظیفه رادردیگران که سالمترند بیشتر می کند مثلا هنگام جهادازیک ناتوان انتظار نمی رود ولی ازیک فردسالم انتظار جنگیدن می رود

7- سخن امام صادق(ع)رادرباره گرفتاری های مسلمانان گناهکاربیان کنید.

پاسخ7- گاهی اوقات مومن نزد خداوند مقامی دارد که نمی تواند با اعمال خودش به آن برسد،

پس خداوند او را به بلای جسمانی مانند بیماری و ضعف و یا گرفتاری مالی یا مصیبت

فرزندان دچار می کند تا اگر بردباری کرد او را به آن مقام برساند!




سئوالات متن درس اول و دوم و سوم دینی

درس اول:

1)باتوجه به به داستان درس علت قبول نشدن دعا توسط خداوند چه بود؟جواب در ص2
2)
چراخداوندفردی راکه توبه کرد به پیامبر ش معرفی نکرد؟ جواب درص3
3)
برای بخشش گناهان توسط خداوند چه کارهایی باید انجام دهیم؟(دومورد)جواب در ص4
4)
باتوجه به آیه شریفه(وَلیَعفواوَلیَصفَحوا اَلا تُحِّبونَ اَن یَغفِرَاللّهُ لَکُم)مومنان نسبت به چه وظیفه ای دارند؟چرا؟جواب در ص4
5)
مالک به فردی که مسخره اش کردچه پاسخی داد؟جواب در ص6
6)
شخصی که حاضرنیست ازدیگران گذشت کندازچه چیزی محروم می شود؟(دومورد)جواب در ص6
7)
نتیجه کارشخصی که درهنگام خشم باانتقام خودراآرام می کند چیست؟(دومورد)جواب در ص6
8)
باتوجه به سخن پیامبر(ص)چگونه می توان پییش خداوند عزیز وسرافراز بود؟جواب در ص7

درس دوم:

1)نتایج مقایسه کردن خودمان بادیگران چیست؟(دومورد)جواب در ص11
2)
دوموردازدلایل تفاوت آفرینش انسان ها رابنویسید.جواب در ص10و11و12
3)
ازاین آیه ی شریفه(لایُکَلِّفُ اللَّهُ نَفساً إلاوُسعَها )چه می فهمیم؟همراه بایک مثال توضیح دهید.جواب در ص13
49)
رشد دربستر سختی ها راهمراه بایک مثال توضیح دهید.جواب در ص5
5)
مهمترین فایده ی رشددربستری سختی ها چیست؟جواب در ص12

درس سوم:

1)بعدازبلوغ انجام چه تکالیفی برانسان واجب است؟جواب در ص16
2)
چراخدا با واجب کردن احکام دینی  ما را دچار سختی کرده است؟جواب در ص17
3)
دوموردازنشانه هاوتحولات روحی پس ازبلوغ رابنویسید.جواب در ص18
4)
باتوجه به سخن حضرت علی پس ازمشورت باجوانان باید موضوع رابا چه کسی درمیان گذاشت؟چرا؟جواب در ص18
5)
حس استقلال طلبی که ازنشانه های بلوغ است راتوضیح دهید؟
6)
ایجادحس پرسشگری که ازنشانه های بلوغ است راتوضیح دهید؟جواب در ص18
7)
همراه بامثال توضیح دهیدکه تحولات پس ازبلوغ چگونه ممکن است دچارمشکلات فکری واخلاقی شود؟نتیجه آن چیست؟جواب درص19
8)
چندمورد ازنشانه های حس استقلال طلبی رابنوسید.جواب درص18
9)
زمان بنیانگذاری عقاید دینی انسان چه زمانی است؟جواب درص18
10)
اصول وزیربناهای دین خودرابایدبراساس چه چیزی بنیان نهیم؟جواب درص18
11)
درچه مسایل دینی نباید تقلیدکرد؟جواب درص18

منبع:dinitizhooshan3.blogfa.com

منبع عکس:azmoonegar.ir

سئوالات درس هایی از قرآن 11/8/1391

پاسخ ها قرمز شده اند.

تاریخ پاسخ تا روز 17/8/1391

1- کدام آیه در قرآن به ماجرای غدیر اشاره دارد؟1) آیه تبلیغ
2) آیه اکمال دین
3) هر دو مورد
2- بر اساس روایات تاریخی،‌ چه تعداد از مسلمانان در ماجرای غدیر حاضر بوده‌اند؟
1) ده هزار نفر
2) پنجاه هزار نفر
3) یکصد هزار نفر
3- قرآن کریم، عدم ابلاغ چه امری را برابر با عدم انجام رسالت پیامبر شمرده است؟
1) توحید و یگانگی خداوند
2) ولایت امام علی(علیه‌السلام)
3) برزخ و قیامت
4- بر اساس آیه 3 سوره مائده، چه زمانی کفار مأیوس شدند؟
1) با دیدن کثرت مسلمانان در مراسم حج
2) با اعلام ولایت امام علی در غدیر خم
3) با خروج یهودیان از شهر مدینه
5- آیه 159 سوره بقره چه کسانی را مورد لعن خدا و مؤمنان می‌شمرد؟
1) ظالمان و ستمگران
2) رباخواران
3) کتمان کنندگان حقایق

ازمون انلاین در این وبلاگ

دوستانی که مایلند در آزمون های انلاین این وبلاگ شرکت کنند لطفا در قسمت نظرات اعلام کنند.

تعداد سئوالات (16 سئوال)سایت ازمون بزودی اعلام می گردد.حداکثر تعداد دانش اموزان 8 نفر

پایتخت کشور ها (مدت ازمون 8:00 دقیقه)

لطفا ایمیل خودرا در نظرات بنویسید.

در ضمن نامی را به عنوان نام کاربری ارسال کنید.

8/8/91

زنگ اول قرآن:

در این زنگ درس دوم قرآن تدریس و پرسیده شد.

زنگ دوم ریاضی:

تمارین بخش اعداد گویا کامل حل شد و چند سئوال خارج از کتاب حل شد.

زنگ سوم فیزیک:

ازمون گرفته شد-سئوالات:

مزیت مکانیک چه چیزی را به ما نشان می دهد؟کمیت مزیت مکانیکی چیست؟

اگر نیرو وارد بر یک جسم دوبرابر و سرعت آن نیز وبرابر شود توان آن چه تغییری می کند؟

توان یک ماشین 1200 وات و بازده آن 90% است.برای اینکه باری به وزن 1080 نیوتون را به ارتفاع 30 متر بالا بکشد  چند ثانیه طول می کشد این کار انجام شود؟

ریاضی:

تدریس درس بردار

زنگ چهارم زیست:

تدریس درس 10 اسکلت بدن انسان نیز به بچه ها نشان داده شد.

فعالیت کلاس روز7 ابان 1391

زنگ اول:زبان

ازمون از دروس 2و3 بعمل آمد.

زنگ دوم(هنر):

در این زنگ طراحی شیشه کار شد و برای هفته آینده سایه این طراحی تکلیف شد.

زنگ سوم ورزش:

ازمون دو گرفته شد و سپس دانش اموزان به بازی فوتسال پرداختند همچنین بعضی از دانش اموزان به بسکتبال بعضی به والیبال پرداختند.

زنگ چهارم تاریخ:

در این زنگ درس زندیه و افشاریه داده شد.

اموزش تاریخ

زندیان یا زندیه یا دودمان زند نام خاندانی پادشاهی است که میان فروپاشی افشاریان تا برآمدن قاجار به درازای چهل و شش سال در ایرانبر سر کار بودند. این سلسله به سردمداری کریم خان زند از طایفه زند از سال ۱۱۶۳ هجری قمری در ایران به قدرت رسید. 

ادامه مطلب......





ادامه مطلب ...

روز شنبه 6/8/1391(ششم آبان ماه 1391)


زنگ اول:رایانه

معلم رایانه در این زنگ توضیحاتی در مورد ازمون انلاین رایانه داد:

1-سایت این ازمون :testa.barjas.ir می باشد.(در سایت با عنوان ازمون رایانه لینک می شود)

2-همگی از قبل در این سایت ثبت نام کنند(قبل از ازمون)

3-ازمون راس ساعت 9 شب یکشنبه 7 ابان 1391 برگزار می گردد.

4-این سایت هوشمند است و تقلب در ان غیر مجاز است.

5-هنگام امتحان از دو کامپیوتر استفاده نشود(همزمان)

6-هنگام امتحان فقط یک صفحه باز کنید ان هم صفحه امتحان است.

7-قبل از ساعت امتحان هیچ سئوالی در سایت نیست

8-وقت امتحان برای هر سئوال 1 دقیقه

ضمنادراین زنگ تدریس یک برنامه ویژوال بیسیک داده شد و تمرینی هم گفته شد.

تکلیف:برنامه ای بنویسید دو عدد بگیرد سپس نو عمل(4 عمل اصلی)را بگیرد سپس نتیجه را بگوید.

زنگ دوم:ریاضی

در این زنگ نتایج امتحان گفته شد.سپس تمرینهای اعداد گویا حل شد.

زنگ سوم  فارسی:

در این زنگ نمرات امتحان گفته شد.سپس سئوالات آن بررسی شد سپس تکلیف گفته شد.

1-کسانی که املا غلط داشته اند.یک دور از متن املا سپس هم خانواده کلمات اشتباه را بنویسید و با غلط ها جمله بسازید.

2-املا در خانه گرفته شود سپس نمره را بردو تقسیم شود(شما املا نوشته پدر یا مادر تصحیح کنند)سپس معنی کلمات 5 نمره-اعلام نیز 5 نمره(فصل اول) و باهم جمع بسته شود در a4)

3-شعری با موضوع مادر بیاورید.

سپس تکالیف قبلی یعنی نوشتن و کارگروهی درس 4 بررسی شد.

زنگ املا(تک زنگ 7):

در این تک زنگ درس 5 تدریس شد و نوع خواندن آن درس گفته شد.سپس زندگی نامه بوشکور بلخی و اوحدی خوانده شد.

ریاضی:(تک زنگ 8)

در این تک زنگ سئوالاتی حل و سئوالاتی مطرح شد.

سئوالات در همین مطلب بزودی

تکلیف:حل تمارین خارج از کتاب

تکالیف فردا:امتحان زبان از دروس 2و3