آیا ادار نوزاد شیر خوار نجس است ودراین مسئله بین پسر ودختر فرق است

پاسخ: 

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه عزیز؛ و تشکر به خاطر ارتباطتان با این مرکز؛
ادرار نوزاد نجس است لیکن اگر نوزاد پسر شیرخوار باشد و هنوز غذاخور نشده باشد، ادرار کند، اگر یک مرتبه آب قلیل روزی چیزی که پسر نوزاد ادرار کرده است،ریخته شود و آب به تمام جاهای نجس آن برسد، پاک است. در مثل لباس فشار دادن هم لازم نیست، هرچند احتیاط مستحب آن است که یک مرتبه دیگر هم آب ریخته شود.
اما اگر ادرار نوزاد دختر باشد، باید دو مرتبه آب قلیل روی آن ریخته شود . در مثل لباس و فرش بعد از هر دفعه باید فشار داده شود.(1)
پی نوشت:
1. امام خمینی، توضیح المسائل، مسأله 160 و 161 ( در مسائلی که رهبری فتوا نداشته باشد و علم به اختلاف فتوای رهبری با امام نباشد، فتوای امام خمینی برای مقلدان رهبری حجت است ( پاسخ سوال های مورد ابتلا از رهبری، سؤال1).

جعبه لایتنر چیست ؟

يكى از روش هاى مؤثر براى يادگيرى و حفظ كردن مطالب ، استفاده از جعبه لايتنر است .در اينجا نحوه كار با اين جعبه را توضيح مى دهيم و اميدواريم شما با استفاده از اين ابزار ساده و سودمند، بر يادگيرى خود بيفزائيد و در زمان محدودتر باكيفيت بهتر مطالب بيشترى را به خاطر بسپاريد.

جعبه يادگيرى لايتنر:

اين وسيله كه توسط محقق اتريشى آقاى 'سباستين لايتنر' طراحى شده است . مطالب را از حافظه كوتاه مدت شما به حافظه بلند مدتتان منتقل می نمايد. اين گام به گونه اى انجام مى گيردكه شما احساس يك تفكر سخت يا تكرارهاى خسته كننده نخواهيد كرد انسان وقتى ازكارى لذت ببرد ديگر احتياجى نيست تا خود را مجبورکند به آن بپردازد بلكه خود به خود به طرف آن می رود.

ادامه نوشته

مبدع و مدرس آموزش فراخواندن در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد ارائه نخستین سیستم حفظ نقطه‌ای قرآن کریم

مبدع و مدرس آموزش فراخواندن (متاریدینگ) گفت: سیستم حفظ نقطه‌ای قرآن کریم برای نخستین بار در جهان ارائه شده است که بر اساس آن حفاظ صفحه را به طور کامل در ذهن خودشان ملاحظه می‌کنند و از روی آن می‌خوانند.

خبرگزاری فارس: ارائه نخستین سیستم حفظ نقطه‌ای قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اکنون با وجود بمباران اطلاعاتی در جهان، تولید علم و تکنولوژی دقیقه به دقیقه شده است بنابراین باید به سوی مهارتی برویم که افزایش سطح دانش در کمترین زمان ممکن میسر شود.

ادامه نوشته

اشكالات تايپي كتاب پيام هاي آسمان


اشكلات تايپي كتاب پيام هاي آسمان



   

نمونه سوالات درس پیام های آسمان پایه  اول متوسطه (دوره اول)


نمونه سوالات درس پیام های آسمان پایه  اول متوسطه (دوره اول)

                   

 

درس اول       درس دوم       درس سوم       درس چهارم

 

درس پنجم     درس ششم    درس هفتم    درس هشتم

 

منبع:سایت گروه تعلیمات دینی دفتر تالیف  کتابهای درسی

آثار تلاوت قرآن در خانه

برای تلاوت قرآن در خانه‌ها آثار و بركات فراوان است كه نصوص اسلامی

بر آن دلالت دارد. از جمله:

الف ـ پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) فرمود:

خانه‌های خود را با خواندن قرآن روشن كنید و آنها را گورستان نشمارید چنانكه یهود و نصاری كردند، در همان كلیساها و معبدهای خود نماز خواندند و خانه‌های خود را بی‌عبادت گذاردند؛ در خانه‌ی كه بسیار قرآن خوانده شود خیرش فراوان گردد و اهل آن توسعه یابند و برای اهل آسمان نور و روشنایی می‌بخشند همانگونه كه اختران آسمان برای زمینیان نور افكنی می‌كنند. (اصول كافی، ج 2، ص 610)

ب ـ این خانه‌ها آسمانیان را روشنایی می‌بخشد همانگونه كه ستارگان آسمان زمینیان را روشنایی می‌بخشد.

امام صادق(علیه السلام) فرمود:

چون در خانه‌ای مرد مسلمان باشد و قرآن بخواند اهل آسمان آن خانه را به یكدیگر نشان دهند، همانگونه كه زمینیان ستارگان درخشان را به همدیگر نشان می‌دهند.

ج ـ در خانه‌ای كه قرآن خوانده شود فرشتگان جمع می‌شوند و از آن خانه شیطان‌ها رانده می‌شوند.

امام علی(علیه السلام) فرمود:

خانه‌ای كه در آن قرآن خوانده شود و یاد خدا گردد بركت‌اش فراوان گردد، فرشتگان در آن خانه فرود آیند و شیطان‌ها دور گردند و برای آسمانیان روشنایی می‌بخشد همانگونه كه ستارگان آسمان برای زمینیان روشنایی می‌بخشد. خانه‌ای كه در آن قرآن خوانده نشود یاد خدا نگردد، بركت‌اش اندك می‌گردد و فرشتگان فرار می‌كنند و شیاطین حاضر می‌شوند.

د ـ خداوند بر ساكنان خانه‌ای كه در آن قرآن خوانده می‌شود آسان می‌گیرد.

امام رضا(علیه السلام) فرمود: (عدة الداعی، ص 211)

برای خانه‌هایتان بهره‌ی از قرآن قرار دهید؛ زیرا خانه‌ی كه در آن قرآن خوانده شود خداوند بر اهل آن آسان می‌گیرد، خیر و بركتش را فراوان می‌كند و ساكنان آن خانه در فراوانی نعمت قرار می‌گیرند. اگر در خانه‌ی قرآن خوانده نشود خداوند بر اهل آن خانه سخت می‌گیرد و بركتش كم می‌شود و ساكنانش در نعمت اندك واقع می‌شوند.

نامه خداوند به یک  انسان دلتنگ

پیامی از سوی خدا به بنده های دلشکسته:
 
می دانم هر از گاهی دلت تنگ می شود. همان دل های بزرگی که جای من
 
در آن است، آن قدر تنگ می شود که حتی یادت می رود من آنجایم.

دلتنگی هایت را از خودت بپرس و نگران هیچ چیز نباش!
 
هنوز من هستم.
 
هنوز خدایت همان خداست!

هنوز روحت از جنس من است!
 
اما من نمی خواهم تو همان باشی!
 
تو باید در هر زمان بهترین باشی.
 
نگران شکستن دلت نباش!
 
می دانی؟ شیشه برای این شیشه است چون قرار است بشکند.

و جنسش عوض نمی شود ...
 
و می دانی که من شکست ناپذیر هستم ...
 
و تو مرا داری ...برای همیشه!

چون هر وقت گریه می کنی دستان مهربانم چشمانت را می نوازد ...
 
چون هر گاه تنها شدی، تازه مرا یافته ای ...
 
چون هرگاه بغضت نگذاشت صدای لرزان و استوارت را بشنوم،
 
صدای خرد شدن دیوار بین خودم و تو را شنیده ام!

درست است مرا فراموش کردی، اما من حتی سر انگشتانت را از یاد نبردم!

دلم نمی خواهد غمت را ببینم ...

می خواهم شاد باشی ...

این را من می خواهم ...

تو هم می توانی این را بخواهی. خشنودی مرا.

من گفتم : وجعلنا نومکم سباتا (ما خواب را مایه آرامش شما قرار دادیم)

 
و من هر شب که می خوابی روحت را نگاه می دارم تا تازه شود ...

نگران نباش! دستان مهربانم قلبت را می فشارد.

شب ها که خوابت نمی برد فکر می کنی تنهایی ؟

اما، نه من هم دل به دلت بیدارم!

فقط کافیست خوب گوش بسپاری!
 
تا بیابی مرا ....
 
در وجودت ....

فاصله شعار تا عمل

با سلام خدمت همه عزیزان

در مملکت ما برای مناسبتهای مذهبی از اول محرم که شروع سال قمری است تا ماه ذی الحجهُ،در طول سال قمری روز های داریم که برای بزرگداشت این ایام مراسمهایی بر پا می کنیم و هدف از برگزاری این مناسبتها و مراسمها ادا کردن حقی است که چهارده معصوم و نوادگانشان بر گردن ما دارند و مردم  مسلمان و دوستدار اهل بیت به گرمی از آنها استقبال می کنند. ولی در عمل و اسوه قرار دادن آن بزرگواران در زندگی خودمان تا چه اندازه موفق بوده ایم؟ فارجعوا الی انفسکم

و می دانید که همه آن بزرگواران با عمل و رفتارشان دیگران را به اسلام دعوت کردند.و خودشان می فرمایند :مردم را به غیر زبانتان به کارهای نیک دعوت کنید.(کونوا دعاة الناس بغير السنتكم)

تو خود حديث مفصل بخوان ازين مجمل

چرا باید برای نماز وضو بگیریم و قسمت های خاصی از بدن ر ابشوئیم؟

چرا باید برای نماز وضو بگیریم و قسمت های خاصی از بدن ر ابشوئیم؟

شستن همانا پاگیزگی و زدودن آلودگی ها و رسیدن به طهارت است،و خداوند پاکیزگان را دوست دارد. 
در هنگام نماز شخص نمازگزار به پیشگاه خدای متعال می رسد وبا او گفتگو میکند ، پس شایسته است که بدن را شسته ، طاهر و پاکیزه کند.امَا اینکه چرا قسمت های خاصی برای وضو شسته می شوند باید گفت این قسمت ها(صورت ودست ها تا آرنج) معمولاْ در طی فعالیت های روزانه به علت اینکه پوشانده نمی شوند بیشتر دچار آلودگی میشوند، این است که هنگام وضو به دقت این قسمت ها را وارسی می کنیم که هیچ آلودگی نداشته باشند،و آنها را می شوییم .

در ادامه مطلب

منبع:http://www.osloschool.blogfa.com/post-167.aspx

ادامه نوشته

راههای افزایش انرژی مثبت

1-کُندر را بر روی زغال قرار دهید تا تبخیر شود ولی نسوزد.به این صورت انرژی منفی از بین رفته و انرژی مثبت جایگزین آن خواهد شد.

2-  بوی عود انرژی محیط را تصفیه میكند.

3- ذکر اسماء الهی مخصوصأ تسبیحات اربعه و ذکر الله به دلیل بالا بودن سطح ارتعاشات آن باعث آرامش می شود.                                    

4- سوزاندن شمع نیز انرژی منفی را خنثی میكند و انرژی مثبت ایجاد مینماید. گفته میشود نور آن انرژی منفی را پاك میكند.همچنین دود کردن اسفند (اسپند) نیز همین تاثیر را دارد.

5آب نمك قدرت زیادی در خنثی کردن انرژی منفی دارد. می توانیم كف مكانها را با آب نمك بشوییم و تی بكشیم یا كاسه ای آب نمك در گوشه اتاق نگه داریم. گاه گاهی آن كاسه را چند ساعتی در آفتاب بگذارید و بعد از چند روز آب آن را عوض كنید.

6- وجود گلها در درون منزل یا محیط كار عامل بسیار خوبی برای تولید انرژی مثبت و خنثی کننده انرژی منفی میباشد. گلهائی به رنگ زرد، نارنجی و آبی یا بنفش برای این منظور خیلی مناسب هستند.گیاهانی مثل پیچک ، شمعدانی و سرخس هم از قدرت بالایی برای تصفیه هوا و تولید انرژی مثبت برخوردارند.

7- در منزل و یا محیط کار از رنگ هایی استفاده كنید كه انرژی مثبت ایجاد كنند و انرژی منفی را دفع نمایند، از قبیل سفید، آبیبنفش، سبز، زرد، نارنجی، صورتی و...

8- صداهائی نیز وجود دارند كه روی انرژیهای مثبت و منفی اثر جاذب و دافع دارند.موسیقی ها عموماً در ملودیهای قدیمی، آوازهای مذهبی، ، موسیقی كلاسیك، و صداهائی كه از طبیعت هستند مانند صدای باد در حركت و آبشار و رودخانه و صدای پرندگان و...

9- دانه های خوراكی گیاهان به ویژه برنج (پخته نشده) توانایی جذب و از بین بردن انرژی منفی را دارند.قدیمی تر ها بر سر سفره عید کمی برنج خام هم می گذارند.ومعتقدند که شگون دارد.(البته نوع و قیمت برنج زیاد مهم نیست!)

10ذكر گفتن،محیطی با انرژی خالص می آفریند كه عمدتاً به علت ارتعاشات پاك و خالص صوتی آن است. ذکرگفتن بطور ذهنی و بدون كلام نیز در پاك كردن محیط مؤثر است زیرا ارتعاشات خالص فكر كه بر اثر ادای ذهنی اذکار ایجاد میشوند بر انرژی فضای اطراف اثر مثبت می گذارند.انس بیشتری با قرآن داشته باشید ، قرآن رادر خانه زیاد بخوانید . فرکانسهای حاصل از صوت قرآن باعث دفع انرژی های منفی از محیط می شود .(دیو بگریزد از آن قوم که قرآن خوانند).

11- وضو و خواندن نماز اول وقت فواید زیادی دارد و باعث تخلیه اشعه های زائد بدن و تولید انرژی مثبت می شود.(در اسلام دائم الوضو بودن سفارش شده است .زیرا وضو علاوه بر رضای حق تعالی موجب آرامش و خنثی کردن انرژیهای منفی می شود).

12-سعی کنید در منزل و یا محل کار،همیشه رو به قبله  بنشینید (و یا بخوابید) تا انرژی های حیاتی شما مرتب شارژ شود .(کعبه, محل عبور بیشترین خطوط انرژی وپرانرژی ترین نقطه روی زمین است.)

13-وسایل شکسته ،اضافی و کهنه منزل ، انرژی منفی تولید می کند آنها را از محیط زندگی خود دور کنید.

14-اگر خانه تان لبریز از خاطرات ناراحت کننده است در صورت امکان، به فکر جابه جایی از آنجا باشید.

15-از لوازم الکترونیکی کمتر استفاده کنیدزیرا انرژی منفی(خشم-عصبانیت-پرخاشگری و...) تولید می کنند.

16-همیشه شکر گذار نعمت های خداوند باشید . خطاهای دیگران را ببخشید و فقط به خوبی های دیگران نگاه کنید.

17-از خوردن غذاهای فراوری شده مانند سوسیس،کالباس و...پرهیز نمایید.غذاهای غیر مفید و نیز انواع ترشی و خیار شور، تولید انرژی منفی می کنند.افلاطون می گوید: تو همانی هستی که میخوری!  این نکته نشان دهنده تاثیر غذا بر خلق و خوی انسان است.

18-استفاده از گلاب نیز مفید است . گلاب باعث ایجاد شادابی و معنویت بیشتر می شود.

19-هنگامی که احساس سنگینی می کنید و افکار ناراحت کننده و منفی به سویتان هجوم آورده سه بار سوره ناس را بخوانید.

20-از غیبت کردن،تحقیر و تمسخر دیگران، تهمت زدن،دروغ گویی ،نفرت و سایر اعمالی که از نظر خدا و خلق خدا ناپسند است دوری کنید.زیرا این اعمال، انرژی منفی خالص تولید می کنند.

منبع:http://moshaver122.mihanblog.com/post/94

گناه نکنید خدا کمک می کند مشکلات حل می شود

یادداشت برداری

 یادداشت برداری یکی از مهمترین مهارتهای یادگیری است که به شما در فهم مطالب بسیار کمک می‌‌کند. اگر جزوه ای دقیق و منظم داشته باشید می‌‌توانید آن را سالیان سال نگه داشته و در مراحل مختلف تحصیل از مطالب آن بهره ببرید. با دنبال کردن مراحل زیر و تمرین آنها، می‌‌توانید این مهارت را در خود پرورش دهید.

به نکات زیر توجه کنید:
1- هنگام شروع کلاس برای یادداشت برداری آماده باشید. وسایل خود را پیش از شروع کلاس آماده کنید.
2- عوامل مزاحم را از خود دور کنید. صحبت کردن، خوردن، خندیدن و مسائلی از این قبیل یادداشت برداری شما را دچار اشکال می‌‌کنند.
3- بطور فعالانه در بحث و موضوع درس شرکت کنید. سؤال کنید. پاسخ دهید و اشکالات خود را بپرسید.
4- به صحبت های معلم با دقت گوش کنید. به مطالبی که معلم بر روی آنها تأکید می‌‌کند، دقت کنید. به دنبال عباراتی نظیر این باشید: "نکته مهم این است که …"، " بطور خلاصه می‌‌توان گفت که… ". مطالبی را که معلم بر روی تخته می‌‌نویسد، یادداشت کنید.
5- نکات مهم درس را تشخیص دهید. مطمئن شوید که نکات مهم را به درستی تشخیص داده و یادداشت کرده اید.

 

توجه داشته باشید که اگر معلم مطلبی را چند بار تکرار می‌‌کند، احتمالا آن مطلب بسیار مهم است.

یادداشت برداری آگاهانه و منظم
1- لازم نیست تمام کلمات معلم را بنویسید.
2- فقط نکات مهم و مطالب اصلی را یادداشت کنید.
3- از کلمات کلیدی استفاده کنید و حروف اختصار بکار ببرید تا سرعت نوشتن شما بیشتر شود.
4- مطالب را بطور واضح بنویسید تا در مرور آنها به اشکال برنخورید.
5- هنگامی که معلم مطالب مهمی را توضیح می‌‌دهد، ابتدا به دقت گوش کنید و سپس آن مطلب را بطور خلاصه بنویسید.
6- جزوه شما باید خلاصه ای از یک درس باشد، به این صورت که:

الف- موضوع اصلی را بالای صفحه بنویسید.
ب- نکات مهم مربوط به آن موضوع را شماره گذاری کرده و به ترتیب بنویسید.
ج- در زیر هر مطلب، جزئیات مربوط به آن را بنویسید و با حروف الفبا نشانه گذاری کنید.

بعد از کلاس
1- بلافاصله بعد از کلاس یادداشت های خود را مرور کنید، در این هنگام ذهن شما آمادگی بیشتری برای این کار دارد.
2- نکات مهم را مشخص کرده و نکات غیرضروری را حذف کنید.
3- زیر نکات و مطالب مهم خط بکشید.
4- اگر مطلبی به نظرتان می‌‌رسد، به آنها اضافه کنید.
5- جزوه‌ها را دسته بندی و تنظیم کنید.
با مرور و تنظیم جزوه ها، ده دقیقه بعد از کلاس، در وقت خود صرفه جویی کنید. توجه داشته باشید که هرچه دیرتر این کار را انجام دهید، تنظیم و تشخیص مطالب مهم برای شما سخت تر می‌‌شود و زمان بیشتری می‌‌گیرد.

سوال

1- عقیقه چیست؟ 

دانش آموزان عزیز می توانند پاسخ سوال را تا تاریخ 15 اسفند به آدرس نویسنده ارسال نمایند.

تعداد رکعات نماز در ابتدا چقدر بود

تعداد رکعاتی از نماز یومیه که در شب معراج واجب شد

کفیل به ماجرای واجب شدن 50 نماز بر امت پیامبر(ص) در شب معراج اشاره کرد و اذعان داشت:‌ طبق روایت، در شب معراج پس از آنکه 50 نماز بر پیامبر(ص) واجب شد، پیغمبر(ص) در مسیر بازگشت از کنار موسى(ع) گذشتند و موسی از ایشان پرسید: چند نماز بر امتت واجب شد؟ گفتند: 50 نماز، موسى گفت: به سوى خداوند بازگرد و از او بخواه که به امت تو تخفیف دهد، حضرت رسول رفت و پس از بازگشت به موسى برخورد، وى گفت: چند نماز بر امتت واجب شد؟ فرمود: فلان مقدار، موسى گفت: امت تو ضعیف‌ترین امت‌هاست به سوى خدا بازگرد و از او بخواه که به امتت تخفیف دهد، زیرا من در میان بنى اسرائیل بودم، آنان جز به کمتر از این مقدار قدرتى نداشتند، پس از آن پیامبر(ص) از خداوند درخواست تخفیف کرد تا آنکه 5 نماز (5 نماز دو رکعتی) مقرر شد.

نظر امام رضا(ع) راجع به 7 رکعت فرض‌النبی

وی با بیان اینکه در دوازدهم ربیع‌الثانی سال اول هجرت، 7 رکعت از سوی پیامبر(ص) به نمازهای یومیه اضافه شد، ادامه داد: بعد از اینکه پیامبر(ص) به مدینه رفتند، 7 رکعت دیگر به 10 رکعت اضافه کردند که معروف به «فرض النبی» هستند، این اضافه شدن رکعات با اذن الهی و موهبتی برای امت اسلامی بود، به طوری که امام رضا(ع) علت این کار پیامبر(ص) را، جبران نقص و کمبودهایی در اصل نماز بیان کردند.

از کسانی که از من متنفرند ممنونم

تاثیر کلمات


کلمات، تاثیر شگرفی روی ضمیر ناخودآگاه انسان دارند. ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند. لذا لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلمات مثبت و دارای انرژی مثبت استفاده کنیم.

با این که مفهوم کلی عبارت "من بیمار نیستم" مثبت است اما کلمه "بیمار" واژه منفی است. ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.

و یا مثلاَ برای آرام شدن یک نفر جمله "آرام باش" بیشتر از جمله "داد نزن" تاثیر دارد و همچنین به کار بردن جملاتی از قبیل "خسته نباشی"، "دستت درد نکند" و... در ناخودآگاه تاثیر منفی می گذارد و باعث افزایش خستگی، درد و... می شود.

وقتی درباره چیزی واژه بد را به کار می بریم باید بدانیم در جهان چیز منفی و بدی وجود ندارد. وقتی چیزی بد تلقی می شود، در واقع به ما خبر نبودن خوبی می دهد. پس چه بهتر است که به جای بد بگوییم ناخوب. هر گاه ذهنتان را از امواج منفی (افکار، کلام، عادات و...) تخلیه کنید آنگاه شاهد هجوم شادی و آرامش خواهید بود.
ادامه مطلب 

ادامه نوشته

خدایا ممنونم

خدایا ممنونم ؛
من می‌تونم تمام زیبایی‌های پیرامونم را ببینم ،
کسانی هستند که دنیایشان همیشه تاریک و سیاه هست 


خدایا ؛
من می‌تونم راه برم ،
کسانی هستند که هیچوقت نتونسته‌اند حتی یک قدم بردارند 


خدایا از تو ممنونم ؛
که دل رئوف و شکننده‌ای دارم ،
کسانی هستند که این قدر دلشون سنگ شده که هیچ محبت و احساسی رو درک نمی‌کنن 


خدایا سپاسگزارم ؛
که به من این شانس رو دادی که بتونم به دیگران کمک کنم ،
کسانی هستند که از این نعمت و برکت وافری که به من داده‌ای بی‌بهره‌اند 


خدای عزیزم ؛
من می‌تونم کار کنم ،
کسانی هستند که برای رفع کوچکترین نیازهای روزمره‌شون هم به دیگران محتاجند ،
برای این نعمت بزرگ از تو سپاسگزارم …


خدای دوست‌داشتنی من، از تو ممنونم ؛
که کسی هست که منو دوست داره ،
کسانی هستند که بود و نبودشون واسه هیچکس مهم نیست 


و بیش از همه‌ی این‌ها ؛
برای هدیه‌ای که هر روز با هزار عشق و امید به من می‌دهی از تو سپاسگزارم …

هدیه‌ای که نامش زندگی‌ست

خصوصیات دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی

1.نوجوان می کوشد که با عده ای دوست و مأنوس شود و خود را نشان دهد.

2.در این دوره از تسلط خانواده کاسته می شود و او درصدد اثبات شخصیت و نمایان ساختن آن بر می آید.

 3. پیروی از همسالان نوجوان را به گروه سوق می دهد.او با پیروی از روشها، شیوه ها و

معیارهای همسالان و دوستانش تحت سلطه آن گروه قرار می گیرد و گروه دوستان و همسالان را جانشین خانواده می کند.

ادامه نوشته

نیازهای نوجوان از زبان نوجوان

1- بلوغ یک دوره ی بحرانی است که طی آن تغییرات زیادی را تجربه می‌کنم. بسیاری از رفتارهای من برای سال‌های نوجوانی طبیعی است. اگر شما بتوانید این واقعیت‌ها را درک کنید و برخوردی متناسب با سنی که دارم با من داشته باشید، با موفقیت خواهم توانست این مرحله ی بحرانی را سپری کنم.
2- من در حال تغییر هستم و نباید مرا یک کودک به شمار آورد. من در حال بالغ شدن هستم و شما باید برخوردی را که در دوران کودکی با من داشتید، تغییر دهید. سعی کنید همان گونه که با دوستان خود و سایر افراد بالغ رفتار می‌کنید، با من برخورد نمایید.
 

ادامه مطلب را بخوانید

ادامه نوشته

بارم بندی 12نمره  مستمر

همانطور که می دانید 20 نمره درس پیامهای آسمان 12 نمره آن به عنوان مستمر دانش آموز باید در طول نوبت کسب کند. الان آمده ایم 12 نمره مستمر را به این صورت تفکیک کردیم تا دانش آموز بداند در کلاس چه فعالیتهایی را انجام دهد تا حقی از آن ضایع نشود.

1- آزمون از  سوالات خودت را امتحان کن 3 نمره 

2-مشارکت در تدریس (صحبت نکردن ، گوش دادن ، اظهار نظر کردن، ایجاد نظم و ....) 2نمره

3-فعالیتهای کلاسی (انجام تکالیف ، ارتباط با معلم در فضای مجازی و تهیه محتوای آموزشی و....)3 نمره

4-سوالات آزمون ( سوالات متن ) 4 نمره 


اضطراب امتحان

اضطراب امتحان

ادامه مطلب

ادامه نوشته

برنامه ریزی تحصیلی

● اهمیت برنامه ریزی تحصیلی 
امور درسی یکی از مهمترین فعالیتهاست که اهمیت زیادی در سایر جنبه‌های زندگی دارد. بر این اساس انجام این فعالیت مهم به نحو احسن بطوری که نتایج خوب و عالی در بر داشته باشد اهمیت زیادی پیدا می‌کند. هیچ کاری بدون برنامه ریزی فعالیتی کامل نخواهد بود. بویژه مسائل درسی و تحصیلی بیشتری دارند، مدت زمان در آنها مهم است و .... ادامه مطلب

ادامه نوشته

9 روش موثر و شگفت‌انگیز برای درس خواندن

9 روش موثر و شگفت‌انگیز برای درس خواندن

بسیاری از دانشجویان از همان دوران ابتدایی به دنبال شیوه صحیح یادگیری و درس خواندن بوده‌اند. از شیوه‌هایی مانند حفظ کردن گرفته تا حبس کردن خود در یک اتاق ولی در اینجا شیوه‌های موثری برای مطالعه آورده شده است.
ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه نوشته

سبيل مردان را بااحساس تر مي كند

مطالعات جدید نشان می‌دهد مردانی که مو و ریش زیادی در صورت‌هایشان دارند نسبت به کسانی که رویش موی کمتری دارند درک و احساس بیشتری دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی‌نیوز؛ افرادی که پر‌مو هستند در بدنشان نوعی هورمون وجود دارد که سطح درک و عواطف آن‌ها را افزایش می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ زنانی که عواطف بسیار بالایی دارند راحت‌تر می‌توانند با سیبیلوها زندگی کنند و زندگی شادتر و آرام‌تری دارند.

گفتنی است مو و ریش در مردان باعث می‌شود تا در شرایط بحرانی کم‌تر عصبانی شوند و خودشان را بهتر کنترل کنند این‌گونه افراد آدم‌هایی هستند که هیچ‌گاه نمی‌گذارند طرف مقابلشان احساس ناراحتی و پوچی کند.

آدم‌هایی که مو و سبیل دارند در هنگام عصبی شدن نوعی هورمون خاص در بدنشان ترشح می‌شود که عصبانیت این افراد را به طور قابل توجهی می‌کاهد.

پرپشت بودن مو در صورت مردان باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند مهربان‌تر باشند و در شرایط بحرانی تصمیمات عاقلانه و عادلانه بگیرند و تجربه نشان داده است فرزندان این‌گونه افراد نیز از سطح درک و احساس و عواطف بالایی برخوردار هستند.

lمنبع:http://www.migna.ir/news/sience-tech

چرا ما قرآن می خوانیم با اینکه چیزی از آن نمی فهمیم؟


یک پیرمرد آمریکایی مسلمان همراه با نوه کوچکش در یک مزرعه در کوههای شرقی کنتاکی زندگی می کرد. هرروز صبح پدربزرگ پشت میز آشپزخانه می نشست و قرآن می خواند. نوه اش هر بار مانند او می نشست و سعی می کرد فقط بتواند از او تقلید کند. یه روز نوه اش پرسید :

پدربزرگ من هر دفعه سعی می کنم مانند شما قرآن بخوانم ، اما آن را نمی فهمم و چیزی را که نفهمم زود فراموش می کنم و کتاب را می بندم ! خواندن قرآن چه فایده ای دارد؟

پدر بزرگ به آرامی زغالی را داخل بخاری گذاشت و پاسخ داد : این سبد زغال را بگیر و برو از رودخانه برای من یک سبد آب بیاور. پسر بچه گفت : اما قبل از اینکه من به خانه برگردم تمام آب از سوراخهای سبد بیرون می ریزد!؟ پدر بزرگ خندید و گفت : " آن وقت تو مجبور خواهی بود دفعه بعد کمی سریعتر حرکت کنی." و او را با سبد به رودخانه فرستاد تا سعی خود را بکند .

پسر سبد را آب کرد و سریع دوید ، اما سبد خالی بود قبل از اینکه او به خانه برگردد. در حالی که نفس نفس می زد به پدربزرگش گفت که حمل کردن آب در یک سبد غیر ممکن بود و رفت که در عوض یک سطل بردارد .

پیرمرد گفت : "من یک سطل آب نمی خواهم ، من یک سبد آب می خواهم ، تو فقط به اندازه کافی سعی خود را نکردی ." و او از در خارج شد تا تلاش دوباره پسر را تماشا کند . این بار پسر می دانست که این کار غیر ممکن است ، اما خواست به پدر بزرگش نشان دهد که اگر هم او بتواند سریعتر بدود باز قبل از اینکه به خانه باز گردد آبی در سبد وجود نخواهد داشت . پسر دوباره سبد را در رود خانه فرو برد و سخت دوید ، اما وقتی که به پدربزرگش رسید سبد دوباره خالی بود.نفس نفس زنان گفت : " ببین! پدربزرگ ، بی فایده ست . پیرمرد گفت : "باز هم فکر می کنی که بی فایده ست ؟ به سبد نگاه کن." پسر به سبد نگاه کرد و برای اولین بار فهمید که سبد فرق کرده ، سبد زغال ِ کهنه و کثیف حالا به یک سبد تمیز تبدیل شده بود؛ داخل و بیرون آن. پدر بزرگ گفت :

 پسرم ، وقتی که تو قرآن می خوانی . ممکن است چیزی را نفهمی یا به خاطر نسپاری ، اما وقتی که آن را می خوانی تو تغییر خواهی کرد؛ باطن و ظاهر تو و این کار الله است در زندگی ما.

سوال هوش

سخت ترین تست هوش سوال دنیا

لطفا این عکس را با دقت نگاه کنید

بعد به سوالها در ادامه  پاسخ دهید

الف . کدام یک خسته و خواب آلود به نظر میرسد؟

ب.آیا میتوانید دوقلو ها را تشخیص دهید؟

ج.چند زن در تصویر فوق وجود دارد؟

د.چند نفر خوشحالند ؟

ر.چند نفر ناراحت هستند ؟

اگر توانستید به سئوالات فوق جواب پیدا کنید قطعا شما جزو باهوشترین افراد

هستید !

بخشهایی از خطبه سلونی حضرت علی (ع)

این متن درست است که قدری طولانی است ،

ولی بدون شک پویندگان معرفت سیره علوی از

مطالعه آن لذت خواهند برد


یکی از مظلومیت های خطبه سلونی این است که متاسفانه جناب سید رضی که جمع آوری کننده خطب نهج البلاغه ست ، این خطبه را در نهج البلاغه نیاورد ! چون همانطور که می دانید ، نهج البلاغه سه بخش است : یک بخش خطبه ها (یعنی سخنرانی های مولا علی (ع)) ، یک بخش نامه ها (یعنی مکاتبات امیرالمومنین) ، یک بخش هم کلمات قصار (یعنی سخنان کوتاه امام علی) ، چون خطبه "سَلونی قَبلَ اَن تَفقِدونی" نه جزء سخنرانی ، نه جزء نامه و نه جزء کلمات قصار است ، لذا سید رضی اصلا این خطبه سلونی را در نهج البلاغه نیاورد . شارحان نهج البلاغه مثل ابن ابی الحدید ، مثل استاد علی دوانی ، اینها بخشهایی از این خطبه سلونی را
در کتاب‌هایشان آوردند .

ادامه نوشته

نکته های زندگی


 

منبع : (سفیر فرهنگ) وبلاگ یکی از همکاران اعزامی به نروژ

6 خصلت امت پیامبر(ص) که شیطان طاقت دیدن آن را ندارد

آن شش خصلت عبارتند از :
1 هنگامیکه به هم می رسند سلام می کنند.
2 با هم مصافحه(دست دادن و روبوسی کردن) می کنند.
3 برای هر کاری که می خواهند انجام دهند ان شاالله می گویند.
4 از گناه استغفار می کنند.
5 تا نام حضرت محمد (ص) را می شنوند صلوات می فرستند.
6 ابتدای هرکاری بسم الله الرحمن الرحیم می گویند.

و آیا می دانید هنگامي که مي خواهيد اين پيام را به ديگران ارسال کنيد، شيطان سعي خواهد کرد تا شما را منحرف کند.

شادی ارواح طیبه شهدا صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

تکنیک یادگیری

این روش كه یكی از قویترین روش‌های یادگیری است در سال 1996 توسط فردی به نام رابینسون ابداع شد. در این روش سعی بر این است تا با ایجاد زمینه ای در ذهن قبل از مطالعه، روند یادگیری فعال تر و آسان تر گردد. (SQ3R) مخفف این كلمات است: پیش خوانی (Survey)، سؤال سازی (Question)، خواندن (Read)، بازگویی و تعریف (Recite) و مرور (Review).


در ادامه به مراحل مختلف این روش اشاره می كنیم:

ادامه مطلب

ادامه نوشته